Zaprojektuję
LOGO na miarę Twojej Firmy!
Na co możesz liczyć
Profesjonalny
projekt
Korzystam wyłącznie z profesjonalnych narzędzi i dostarczam projekty zgodne z aktualnymi trendami, dostosowane do potrzeb nowoczesnych przedsiębiorstw i wymagań poligraficznych.
Gwarancja
zadowolenia
Mam spore doświadczenie w projektowaniu logo, ale to Ty decydujesz kiedy kończymy etap projektowania. Poprawki są nielimitowane! Prace trawają dopóki logo nie spełni Twoich oczekiwań.
Terminowa
realizacja
Chociaż w tym przypadku jakość pracy jest znacznie ważniejsza niż jej szybkość, dotrzymywanie ustalonych terminów jest dla mnie kwestią absolutnie priorytetową.
Projekty
uzupełniające
Logo to początek przygody. Mogę je wyposażyć w Księgę Znaku, a Twoją Firmę w niezbędne projekty dla prowadzenia biznesu, od wizytówek, poprzez grafiki dla mediów społecznosciowych, po katalogi produktów.
Przepis na idealne Logo
… nie istniejeTak jak nie każda piosenka staje się hitem, tak nie każde logo wygrywa konkursy graficzne. Nie każde logo, które wygrywa konkursy skutecznie komunikuje wartości, które autor chce przekazać swoim odbiorcom.
Na sukces projektu logo wpływa wiele czynników. To charakter firmy, jej innowacyjność, nazwa, jej znaczenie, a nawet kształt liter, które się na nią składają. To też branża, w której firma działa, otoczenie rynkowe, oczekiwania Zleceniodawcy i jego zdolność do zakomunikowania ich Wykonawcy. To w szczególności także talent, wiedza i doświadczenie projektanta.
Sukces grafika przy jednym projekcie nie gwarantuje, że każdy kolejny będzie równie dobry. Nie oznacza też, że kolejny nie może być jeszcze lepszy!
Dokładam wszelkich starań, żeby Twoje logo było możliwie najbardziej doskonałe. Znam trendy stylistyczne, wymagania technologiczne i cały czas doskonalę swój warsztat. W trakcie procesu projektowania pozostajemy w stałym kontakcie, żebyś mógł/mogła na bieżąco śledzić prace i brać udział w wyznaczaniu kierunków rozwoju projektu.
„Intelektualista to człowiek mówiący zawile o rzeczach prostych;
artysta – to człowieka mówiący prosto o rzeczach zawiłych”.
Charles Bukowski
Podstawowa Księga Znaku
Luksus, czy must haveKsięga znaku to instrukacja używania logo zgodnie z intencjami jego autora. W praktyce Twoje logo będziesz używał/a głównie Ty, czy Twoi pracownicy, ale potencjalnie również kontrahenci, dystrybutorzy Twoich produktów, czy organizatorzy imprez, nad którymi Twoja Firma obejmie patronat.
Podobne przykłady można mnożyć, ale w skrócie może to być wiele osób, nad którymi nie będziesz miał/a kontroli, i które nie muszą mieć przygotowania graficznego. Księga znaku określa z jednej strony budowę logo, jego kolorstykę, czy dostępne warianty, ale również poprawny sposób umieszczania go w różnym otoczeniu, na różnych materiałach, dzięki czemu znacząco zwiększa szansę, że logo będzie reprodukowane w sposób prawidłowy.
Księga znaku to instrukacja używania logo zgodnie z intencjami jego autora. W praktyce Twoje logo będziesz używał/a głównie Ty, czy Twoi pracownicy, ale potencjalnie również kontrahenci, dystrybutorzy Twoich produktów, czy organizatorzy imprez, nad którymi Twoja Firma obejmie patronat.
Podobne przykłady można mnożyć, ale w skrócie może to być wiele osób, nad którymi nie będziesz miał/a kontroli, i które nie muszą mieć przygotowania graficznego. Księga znaku określa z jednej strony budowę logo, jego kolorstykę, czy dostępne warianty, ale również poprawny sposób umieszczania go w różnym otoczeniu, na różnych materiałach, dzięki czemu znacząco zwiększa szansę, że logo będzie reprodukowane w sposób prawidłowy.
Logo bez Księgi Znaku, zaprojektowane w odpowiednich formatach graficznych, jest w pełni funkcjonalne. Jeżeli jest wykorzystywane z należytym wyczuciem estetyki, wielu firmom w zupełności wystarczy, ale…
Sam fakt posiadania Księgi Znaku podnosi prestiż logo. Przede wszystkim jednak pozwala uniknąć ewidentnych błędów w jego praktycznym stosowaniu, które w oczach odbiorców mogą negatywnie wpłynąć na konsekwentnie budowany, profesjonalny obraz Twojej organizacji. Biorąc pod uwagę ceny narzędzi i nośników promocyjnych, Księga Znaku może się zatem okazać relatywnie tanim sposobem na uniknięcie kosztownych niepowodzeń.
Logo bez Księgi Znaku, zaprojektowane w odpowiednich formatach graficznych, jest w pełni funkcjonalne. Jeżeli jest wykorzystywane z należytym wyczuciem estetyki, wielu firmom w zupełności wystarczy, ale…
Sam fakt posiadania Księgi Znaku podnosi prestiż logo. Przede wszystkim jednak pozwala uniknąć ewidentnych błędów w jego praktycznym stosowaniu, które w oczach odbiorców mogą negatywnie wpłynąć na konsekwentnie budowany, profesjonalny obraz Twojej organizacji. Biorąc pod uwagę ceny narzędzi i nośników promocyjnych, Księga Znaku może się zatem okazać relatywnie tanim sposobem na uniknięcie kosztownych niepowodzeń.
Cechy dobrego logo
Oryginalne i błyskotliwe
Oryginalność nie zawsze jest najważniejszym kryterium oceny, wśród milionów istniejących logo oryginalność jest coraz trudniejsza do osiągnięcia. Z oczywistych względów warto jednak zadbać o to, żeby Twoja firma się wyróżniała na tle konkurencji, żeby była na tym polu raczej liderem, niż naśladowcą. O ile to możliwe dobre logo zawiera w sobie też element dwuznaczności nawiązującej do charakterystycznych cech, czy oferty firmy.
Estetyczne i uniwersalne
Logo musi być atrakcyjne wizualnie. Pokusa podążania za chwilowymi trendami może jednak spowodować, że logo szybko się zestarzeje, dlatego warto myśleć o logo w dłuższej perspektywie, bo jego życie trwa nierzadko kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat. Uniwersalność to także taka konstukcja znaku, żeby jego reprodukcja była bezproblemowa w dowolnym zastosowaniu, od nadruku na ołówku po litery przestrzenne na dachu wieżowca.
Czytelne
Czytelność ta rozumiana jest nie tylko jako cecha czysto techniczna, ale jako zdolność odbiorcy do odkodowania przekazu zawartego w logo. Pamiętajmy, że logo tworzymy nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla odbiorców naszej oferty i kontrahentów, i musimy używać komunikatów zrozumiałych dla grup docelowych.
Budzi emocje i skojarzenia
Styl, kolorystyka, krój pisma i elementy graficzne muszą u odbiorcy budzić zaufanie, wywołać określone emocje i skojarzenia. W zależności od charakteru projektu może to być wrażenie sympatyczności, profesonalizmu, innowacyjności, czy przywiązania do tradycyjnych metod. Żeby te emocje odbiorca prawidłowo przyporządkował do naszej organizacji, warto logo ubrać w proste formy i zawrzeć w nim jeden charakterystyczny element, który ułatwi jego zapamiętanie.
Logo Fabryki Konceptu składa się z sygnetu (symbol) i logotypu (liternictwo). Występuje równorzędnie zarówno w układzie poziomym, jak i pionowym. Sygnet jest estetycznym i spójnym połączeniem koła zębatego (fabryka) oraz wpisanego w nie pasera drukarskiego (”celownik”), ze względu na to, że znaczna część projektów z Fabryki Konceptu trafia do drukarni. W części tekstowej, zmodyfikowane zostały niektóre litery (bez zmniejszenia czytelności wyrazów), żeby podkreślić, że dla osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrafię złamać przyjęte zasady. Logo składa się z wyraźnych, niestykających się i nienachodzących na siebie elementów, dzięki czemu jest bezproblemowe zarówno w druku, jak i przy wycinaniu z folii ploterowej, czy grawerowaniu.
Cechy dobrego logo
1Oryginalne i błyskotliwe
Oryginalność nie zawsze jest najważniejszym kryterium oceny, wśród milionów istniejących logo oryginalność jest coraz trudniejsza do osiągnięcia. Z oczywistych względów warto jednak zadbać o to, żeby Twoja firma się wyróżniała na tle konkurencji, żeby była na tym polu raczej liderem, niż naśladowcą. O ile to możliwe dobre logo zawiera w sobie też element dwuznaczności nawiązującej do charakterystycznych cech, czy oferty firmy.
2Estetyczne i uniwersalne
Logo musi być atrakcyjne wizualnie. Pokusa podążania za chwilowymi trendami może jednak spowodować, że logo szybko się zestarzeje, dlatego warto myśleć o logo w dłuższej perspektywie, bo jego życie trwa nierzadko kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat. Uniwersalność to także taka konstukcja znaku, żeby jego reprodukcja była bezproblemowa w dowolnym zastosowaniu, od nadruku na ołówku po litery przestrzenne na dachu wieżowca.
3Czytelne
Czytelność ta rozumiana jest nie tylko jako cecha czysto techniczna, ale jako zdolność odbiorcy do odkodowania przekazu zawartego w logo. Pamiętajmy, że logo tworzymy nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla odbiorców naszej oferty i kontrahentów, i musimy używać komunikatów zrozumiałych dla grup docelowych.
4Budzi emocje i skojarzenia
Styl, kolorystyka, krój pisma i elementy graficzne muszą u odbiorcy budzić zaufanie, wywołać określone emocje i skojarzenia. W zależności od charakteru projektu może to być wrażenie sympatyczności, profesonalizmu, innowacyjności, czy przywiązania do tradycyjnych metod. Żeby te emocje odbiorca prawidłowo przyporządkował do naszej organizacji, warto logo ubrać w proste formy i zawrzeć w nim jeden charakterystyczny element, który ułatwi jego zapamiętanie.
Logo Fabryki Konceptu składa się z sygnetu (symbol) i logotypu (liternictwo). Występuje równorzędnie zarówno w układzie poziomym, jak i pionowym. Sygnet jest estetycznym i spójnym połączeniem koła zębatego (fabryka) oraz wpisanego w nie pasera drukarskiego (”celownik”), ze względu na to, że znaczna część projektów z Fabryki Konceptu trafia do drukarni. W części tekstowej, zmodyfikowane zostały niektóre litery (bez zmniejszenia czytelności wyrazów), żeby podkreślić, że dla osiągnięcia oczekiwanego efektu, potrafię złamać przyjęte zasady. Logo składa się z wyraźnych, niestykających się i nienachodzących na siebie elementów, dzięki czemu jest bezproblemowe zarówno w druku, jak i przy wycinaniu z folii ploterowej, czy grawerowaniu.
Proces realizacji
Czyli kto, co i kiedyZamówienie
Przedstaw swoją Firmę, wyjaśnij nazwę i napisz własnymi słowami czego oczekujesz od projektu lub wykorzystaj ustandaryzowany formularz, pozwalający na usystematyzowanie myśli, zwłaszcza, jeżeli robisz to po raz pierwszy.
Potwierdzenie
intencji
Traktuję Klientów bardzo poważnie i sam też chcę być tak traktowany, dlatego przy pierwszym zamówieniu wymagam zaliczki w wysokości 50% wartości zlecenia. Nie biorę udziału w konkursach graficznych i nie wykonuję darmowych projektów „na próbę”. Sorry.
Wstępne projekty
Potrzebuję kilka dni na głębszą analizę projektu, wygenerowanie i opracowanie graficzne pomysłów. W terminie ok. 5 dni roboczych od otrzymania zailczki otrzymasz ode mnie minimum 5 różnych koncepcji projektu.
Poprawki
Do wybranego pomysłu możesz zgłaszać poprawki. Nie obrażę się. Ilość poprawek jest NIEOGRANICZONA. Niewyobrażalne jest dla mnie niedokończene projektu ze względu na wyczerpanie limitu poprawek, także projektuję do momentu, aż będziesz zadowolonay/a z rezultatu. Przy zgłaszaniu poprawek staraj się używać konkretnych i zrozumiałych określeń dotyczących wybranego projektu.
Akceptacja projektu
Po wybraniu ostatecznego kształtu znaku i kolorystyki podstawowej poproszę Ciebie o dokonanie pozostałej części płatności. Realizujesz ją więc dopiero w momencie, w którym jesteś zadowolony z efektu.
Finalizacja zlecenia
Gotowy projekt przesyłany jest w zestawie plików graficznych, w szczególności wektorowych, które umożliwiają wykorzystanie logo we wszystkich zastosowaniach. Otrzymasz też fakturę VAT i umowę przekazującą majątkowe prawa autorskie do znaku.
Tutaj znajdziesz formularz zamówienia
Pobierz briefCena projektu logo
…czyli za ile i dlaczego tak drogo1200 * zł
+23% VAT (1476 zł brutto)*bez ukrytych kosztów
Cena obejmuje
- 5 (słownie: pięć) wstępnych koncepcji logo
- nielimitowane poprawki do wybranej propozycji
- Projekt logo dostarczony w zestawie plików, również wektorowych
- Wersje achromatyczne i alternatywne (jeżeli będą występowały)
- Umowa przekazania majątkowych praw autorskich
Agencja, freelancer, czy szwagier z Fotoszopem?
Profesjonalny projekt logo to nie tylko praca graficzna. Doświadczenie i umiejętności projektanta są oczywiście kluczowe, ale to przede wszystkim pomysł, rozpoznania rynku, szkice, testy i często wieloetapowy proces współpracy z Klientem nad dostosowaniem projektu do ostatecznego, pożądanego kształtu.
W Fabryce Konceptu nie musisz utrzymywać handlowca, księgowej, asystentki i kilkuosobowego zarządu. Płacisz wyłącznie za koszt pracy projektanta graficznego, który został ustalony w oparciu poziom prac i najczęstszy czas pracy nad projektem.
Czy 1200 zł to dużo, czy mało, skoro projekt logo na aukcjach internetowych można zlecić już za kilkadziesiąt złotych, a prestiżowe agencje operują kwotami 5-cio cyfrowymi? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Tobie. Wszystko zależy od charakteru Twojej Firmy i zakładanego budżetu. Warto jednak przy kalkulacji wziąć pod uwagę, że wraz z upływem lat logo trafi do setek tysięcy odbiorców i w tej perspektywie nadmierne oszczędności na tym polu najczęściej nie są oceniane jako uzasadnione.
Zachęcam do obejrzenia i oceny moich prac w portfolio, bo ostatecznie logo musi się Tobie podobać!